Monday, April 11, 2011

kura-kura yang comel

semasa berjalan2 di central square, aku telah membeli dua ekor baby kura-kura yg comel. yup, setelah sekian lama aku tidak mempunyai binatang peliharaan selain dari hamster dalam blog ni dan labah-labah dalam bilik, akhirnya ada jugak kura-kura. haha. aku beli sepasang la, takkan sekor pulak kan. merana la nanti. wahaha. nama? nama diberi oleh adek kecik aku (fikri) iaitu Elie dan Foss. aku tataw dia amek nama tu sempena apa tapi semua orang bersetuju guna nama tu. =.=
memandangkan mereka ni  masih baby, so juz makan dedak dan diletakkan dalam akuarium kecik + batu sungai + air mineral. if na letak air paip, kena biar dua hari dulu. mengikut cakap kakak tu la. takpun letak air hujan. hehe. so, mereka berekor hidup aman damai la sekarang..

comel kan?

panjat batu

main kejar-kejar

atas rak


~wonderpets~
hehe semoga berbahagia!

No comments:

Post a Comment